یکی از مهم ترین گزینه هایی که در درجه بندی هتل ها موثر است، کیفیت می باشد. خدمات رستوران های موجود در هتل، تفریحات، چشم انداز اتاق ها، خدمات ورزشی و داشتن اسپا، موقعیت مکانی و امکانات ارائه شده در اتاق ها از جمله مشخصه های مهم کیفیت می باشند. هتل ها نیز به چند گروه با توجه به سیستم ستاره دهی تقسیم می شوند که شامل هتل های یک ستاره، دو ستاره، سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره می باشند. در ادامه به موضوع چگونگی ستاره دهی هتل ها پرداخته ایم. با وبلاگ های هتل همراه باشید:

از چه سالی رتبه بندی هتل ها آغاز شد؟

رتبه بندی هتل ها نیز ابتدا در کشور های آلمان و اتریش در سال 1979 آغاز شد. اما رتبه بندی رسمی در کشور آلمان با نام DEHOGA شروع شد. از آن پس این رتبه بندی در سال 1996 به عنوان معیار اصلی درجه بندی در هتل های دنیا شد.

 هدف رتبه بندی هتل ها

یکی از اهداف اصلی رتبه بندی هتل ها، اطلاع ساختن مسافران از امکانات ارائه شده و نوع و میزان خدمات موجود در اتاق هتل مورد نظر است.

هتل ها براساس تعداد ستاره

از آن جایی که تعداد ستاره هتل ها نشان دهنده نوع و کیفیت خدمات است، در این جا به چگونگی درجه بندی هتل های 1 تا 5 ستاره می پردازیم:

هتل های یک ستاره

 این هتل ها معمولی ترین نوع هتل ها می باشند که کم ترین خدمات و امکانات را ارائه داده اند. این هتل ها معمولا دارای 4 اتاق می باشند و سیستم گرمایش و سرمایش در همه آن ها به چشم می خورد. در این هتل ها مکانی با توجه به ظرفیت آن برای سرو صبحانه قرار دارد. هتل های یک ستاره باید حداقل سطح کیفی را داشته و همه آن ها دارای حمام و برخی امکانات اختصاصی باشند.

هتل های دو ستاره

 هتل های دوستارهنوعی دیگر از هتل ها می باشد که معمولا دارای دو یا 4 طبقه می باشند. یکی از ویژگی هایی که هتل های 2 ستاره نسبت به هتل های یک ستاره دارند، دکوراسیون زیبا و منظم و همچنین تمیزی آن می باشد. این هتل ها باید اصول خانه داری را رعایت کنند و اتاق های موجود در آن دارای برخی از امکانات نظیر قفسه لباس، تلویزیون و مبلمان باشند. همچنین پرسنلی که برای این دسته از هتل ها انتخاب می شوند، باید آموزش دیده باشند.

هتل های دوستاره نیز معمولا دارای رستوران نیستند و امکانات آن ممکن است که جزء معمولی ترین ها باشد. این هتل ها در نزدیکی جاذبه های ارزان قیمت واقع شده اند که رستوران های قیمت مناسب نیز در اطراف آن وجود دارد.

هتل های سه ستاره

نوع دیگر هتل ها،هتل های 3 ستارهمی باشند که از هتل های دوستاره بزرگ ترهستند. در این هتل ها امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، حمام، تلویزیون، یخچال و. به چشم می خورد. هتل های سه ستاره دارای رستوران های مناسبی می باشند و مسافران می توانند برای هر سه وعده غذایی به این رستوران ها مراجعه کنند. در هتل های سه ستاره کیفیت غذا و رعایت بهداشت بسیار مهم است و خدمات لباسشویی باید در همه آن ها ارائه شود.

از دیگر خدماتی که در هتل های سه ستاره مشاهده می شود،؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دو دستگاه تلفن در اتاق
  • استخر شنا در محوطه‌ی ساختمان یا نزدیک آن
  • امکانات تفریحی برای مهمان از قبیل سونا، گلف، ‌بیلیارد و…
  • ترموستات کنترل درجه‌ی دما
  • سرویس حمام در هر اتاق با صابون و حوله با کیفیت عالی
  • خدمات بیدار کردن
  • ارائه‌ی خدمات ویژه از قبیل اتاق ملاقات و پارک اتومبیل توسط مستخدم

هتل های چهار ستاره

هتل های 4 ستاره آن دسته از هتل هایی می باشند که کیفیت آن ها از هتل های متوسط بسیار بالاتر است. این هتل ها دارای اتاق های دلباز و لوکس می باشند و نمای بسیار زیبایی دارند. در لحظه اول ورود به این هتل ها به لابی آن می رسید که فضایی بسیار زیبا و دکوراسیون فوق العاده ای را مشاهده خواهید کرد. در اتاق های هتل های چهارستاره تخت های با سایز بزرگ و با کیفیت و ملافه های زیبایی وجود دارد. همچنین همه اتاق ها دارای پنجره های نورگیر، مینی بار، یخچال، حوله، کمد لباس و. می باشند. رستوران ها و کافی شاپ های موجود در این هتل دارای کیفیت عالی و متنوع در فضایی بسیار زیبا و مجلل قرار گرفته اند.

پرسنل هتل های چهارستاره به زبان های مختلف مسلط هستند و آموزش های لازم این صنعت را دیده اند. همچنین در این هتل ها حمل چمدان مسافر توسط کارکنان مخصوص این بخش انجام می شود.

از دیگر خدماتی که در هتل های چهار ستاره مشاهده می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود تلویزیون و دکوراسیون عالی و تزئین ‌شده با کارهای هنری در هر اتاق
  • دو تلفن یکی کنار تخت و دیگری روی میز
  • تشک راحت و پتوی اضافه و تخت‌های بزرگ و معمولی
  • ارائه‌ لباس‌های راحت به میهمانان
  • رومه‌ رایگان
  • سیستم خشک ‌کن دست
  • جعبه‌ کمک‌های اولیه
  • دو بار در روز سرویس ‌دهی به اتاق‌ها
  • ارائه امکانات ویژه همانند استخر، سونا، ماساژ، سالن بدن سازی، و اسپا

هتل های پنج ستاره

درآخرین دسته بندی هتل ها، هتل های 5 ستاره قرار دارند که می توان گفت لوکس ترین و بهترین هتل ها در ایران می باشند. این هتل ها دارای قوانینی که مطابق استاندارد های بین المللی می باشند. هتل های 5 ستاره با ارائه خدمات و امکانات بسیار در بهترین سطح کیفیت قرار دارند و طراحی دکوراسیون این هتل ها به خوبی نشان دهنده آن هستند. در این هتل ها همه اصول اعم از خانه داری و نظافت باید منحصر به فرد باشد.

هتل های پنج ستاره معمولا بیش از 100 اتاق را در خود جای داده اند. این هتل ها نیز اتاقی را مخصوص میهمان در نظر می گیرند. لابی این هتل ها دارای نمایی فوق العاده زیبا می باشد که با امکانات لوکس و مجللی تزئین شده اند. این هتل ها دارای نگهبان بوده و پذیرش 24 ساعته دارند. پرسنل موجود در این هتل ها همگی از نیروهای آموزش دیده ای هستند و رعایت ادب و برخورد خوب آن ها در برابر مسافران از الزامات کار آن ها می باشد. اتاق های این هتل هرکدام باید دارای 3 تلفن باشند.    

از دیگر خدماتی که در هتل های پنج ستاره مشاهده می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  سرویس حمل و نقل
  • سالن آمفی‌تئاتر و اتاق کنفرانس
  • سرویس حمام مدرن
  • رستوران عالی و غذاهای متنوع و سرویس پذیرایی فرانسوی، انگلیسی، روسی
  • مغازه و گاه‌های متنوع

 


hihotel ستاره ,باشند ,اتاق ,دارای ,بندی ,امکانات ,رتبه بندی ,درجه بندی ,دیگر خدماتی ,معمولا دارای ,ستاره مشاهده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دمو سایت آفتاب نما ماه روشن طراحی سایت | سارین وب مذهبی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان برنامه نویسی با بیسیک فور اندروید -کسب درآمد میلیونی-بیسیک4اندروید-فیلم آموزشی بیسیک-سورس بیسیک4 فور اندروید سـرور گلدوزی مکران